RSS

: sahabat :

assalamualaikum...
saya ucapkan buat semua... =)
Harap semua sihat2 belaka....
bagaimana dengan iman anda pada hari nih???
harap berada dalam keadaan baik-baik saje...
Alhamdullillah...syukur kehadrat Allah kerana masih lagi diberi kesempatan kepada untuk merasai hidup dalam nikmat iman & islam...

Seperti yang kita sedia maklum sekarang sudah masuk fasa ke-3 dalam bulan ramadhan...Jadi marilah bersama-sama kita meningkatkan amalan & mencari malam Lailatur qadar...


Hari ini, tertiba dalam fikiran nak cite pasal sahabat...bukan apa adakala saya terfikir adakah dalam hidup ini perlunya kita bersahabat??


Jawapan ye bukan...saya yakin anda juga setuju dengan saya...sebab sahabat adalah tempat ke-2 selepas ibu bapa...dulu, sekiranya kita ada masalah pastinya ibubapalah tempat kita mengadu tapi sekarang sahabat menjadi peneman kita dikala diri menghadapi musibah @ kesulitan juga individu yg sentiasa berada disisi kita samaada kita gembira atau sedih..kerana kedua ibubapa kita berjauhan dengan kita...

Menjadi sesuatu adat kebiasaan dalam sesebuah perhubungan jika terdapat perselisihan pendapat...semua masalah dapat diselesaikan jikalau kedua-dua memberikan kerjasama yg baik..jgn disbbkan hanya perkara kecil kita menjadi ego dan besar kepala...mungkin kesalahan itu berlaku tanpa kita sedari...begitu juga dalam kita bersahabat, perlu ada banyak kesabaran & pergorbanan..."biarlah orang buat kita, tetapi jgan sekali-kali kita cuba untuk membalasnya"...mungkin segala yang terjadi ada hikmah yang lebih baik disebaliknya yang tidak kita ketahui...

Buat sahabat-sahabatku terutamanya yang berada di KUIS...syukran kerana sudi bersahabat dengan saya...

Maafkan saya jikalau ada terkasar bahasa, terguris perasaan yang pernah saya lakukan...


 
jannah ,ain,dayat...

sidah & tila...

Jadi apabila bersahabat kita haruslah sentiasa ringan tulang untuk membantu rakan-rakan & janganlah kita menjadi seorang yang tidak berguna...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment